Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Vyloučení Romové

Veřejný ochránce práv Stanislav Křeček zkritizoval praxi, kdy značná část romských dětí v rámci povinné školní docházky končí ve speciálních třídách základních škol, tedy mimo běžné školní kolektivy

Vyloučení Romové
ilustrační foto | Shutterstock.com

Celkem 11,7 procenta romských žáků se v minulém školním roce vzdělávalo podle speciálního programu (Rámcového programu pro základní vzdělávání se sníženými výstupy ze vzdělávání) kvůli lehkému mentálnímu postižení.

„A tři čtvrtiny z nich byly ve třídách určených pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Tyto děti se tedy vzdělávaly odděleně od svých vrstevníků na základních školách.

Pro porovnání, z neromských žáků se po­dle tohoto rámcového plánu učí pouze 1,3 procenta dětí, tedy téměř desetkrát menší podíl, než je tomu u romských žáků,“ uvádí ombudsman.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit