Komentář: Gigafactory na Karvinsku jako krásný příklad, proč nerosteme a nebohatneme

Kdo by to byl řekl, že v Moravskoslezském kraji přinese červen hned dva názorné příklady toho, o čem je hospodářský růst, a jak mu (ne)vycházíme vstříc.  

Kdo by to byl řekl, že v Moravskoslezském kraji přinese červen hned dva názorné příklady toho, o čem je hospodářský růst, a jak mu (ne)vycházíme vstříc.  

Celý článek
0

Srbsko dá zelenou lithiu. Půjde o největší důl v Evropě

Srbsko před dvěma lety zastavilo plány na otevření největšího lithiového dolu v Evropě. Nyní se k projektu vrací. Velkou šanci mají britsko-australští těžaři ze společnosti Rio Tinto.

Srbsko před dvěma lety zastavilo plány na otevření největšího lithiového dolu v Evropě. Nyní se k projektu vrací. Velkou šanci mají britsko-australští těžaři ze společnosti Rio Tinto.

Celý článek
0

Ajťaček přibývá, stále jich je ale málo. Firmy mají zájem i o ženy na rodičovské

Že světu IT vládnou muži? To už tak úplně neplatí. Žen ajťaček postupně přibývá, byť jich je stále poměrně málo – a navíc nedosahují na takové platy jako jejich mužští kolegové.

Že světu IT vládnou muži? To už tak úplně neplatí. Žen ajťaček postupně přibývá, byť jich je stále poměrně málo – a navíc nedosahují na takové platy jako jejich mužští kolegové.

Celý článek
0

Světová přeprava blázní. Logistické firmy hlásí zisky

Jednička v námořní logistice i přes zmatky v přístavech vydělává

Světová přeprava blázní. Logistické firmy hlásí zisky
ilustrační foto | Shutterstock.com

Svět lodní a letecké přepravy sice trápí růst cen a tristní čas dodávek, firmám z oboru se nicméně navzdory krizi (nebo možná právě díky ní) daří.

Čtvrtletní čísla právě zveřejnila firma Kuehne + Nagel, celosvětová jednička v poskytování služeb v oblasti námořní logistiky a dvojka v oblastech letecké a kontraktní logistiky. Objem kontejnerové přepravy v portfoliu firmy v prvním kvartálu 2021 meziročně vzrostl o dvě procenta, na 1,1 milionu TEU, a to navzdory poklesu poptávky od společností zabývajících se recyklací. Divize Námořní přeprava dosáhla čistého obratu ve výši téměř 2,4 miliardy švýcarských franků a její EBIT činil 206 milionů franků.

Podle Miroslava Pudila, generálního ředitele Kuehne + Nagel v České republice, se změny v oboru odehrály tak, že na začátku roku 2020 celosvětové objemy nákladní dopravy poklesly, v jeho druhé polovině naopak výrazně vzrostly. To mělo za následek komplikace s vybavením nákladu: náhlé zvýšení objemů nákladní dopravy znamenalo výrazné problémy s přemisťováním prázdných kontejnerů, což způsobilo prudký pokles celosvětových kapacit pro vybavení carga.

Z toho vyplývá i přetížení přístavů. Ty na celém světě zažívají aktuálně historicky největší přetížení provozu. K zajištění plynulého pohybu nákladu totiž není dostatek zdrojů. Kuehne + Nagel je logistická společnost, nevlastní ani neprovozuje žádné lodě ani letadla.