Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Škoda naskakuje na obří baterie. Chce jimi jistit elektrickou síť

Mladoboleslavská automobilka chce ještě letos spustit vlastní velkokapacitní úložiště elektřiny. V blízké budoucnosti plánuje využít i vysloužilé baterie z elektromobilů.

Škoda naskakuje na obří baterie. Chce jimi jistit elektrickou síť
Ško-Energo vyrovnává elektrickou síť už několik let prostřednictvím elektrokotle. Nyní se chystá na stavbu obří baterie. | Archiv

Škoda Auto se chce vrhnout na baterie. To je poměrně známá informace, tentokrát však není řeč o „malých“ bateriích pohánějících elektromobily, nýbrž o velkokapacitních úložištích pomáhajících při stabilizaci přenosové soustavy před blackoutem. Vybudovat takovou baterii plánuje společnost Ško-Energo, dceřiná firma ČEZ, E.ON, Volkswagenu Kraftwerk a Škody Auto, která zajišťuje dodávky energií pro mladoboleslavskou automobilku.

Podle Milana Poddaného, který ve Ško-Energu vede oblast plánování a projektového  managementu, půjde v první fázi o velkokapacitní baterii o výkonu 1,5 megawattu a instalované kapacitě 1,5 megawatthodiny. Ta by měla být uvedena do zkušebního provozu ještě v letošním roce. „Celé řešení bude nainstalováno do kontejnerů, čímž budou minimalizovány náklady na stavební část a montážní práce v místě realizace,“ dodal jednatel společnosti Tomáš Kubín. Zařízení dodá na klíč společnost Local Energies. 

Po bateriích v Mydlovarech, Prakšicích, Tušimicích a Plané půjde teprve o pátou velkokapacitní baterii v Česku. Škodovácká energetika chce díky baterii rozšířit svou nabídku podpůrných služeb, které poskytuje provozovateli přenosové soustavy ČEPS. Na těch se podílí od konce roku 2016, kdy za 30 milionů korun instalovala elektrokotel, který v případě nadvýroby a hrozícího přetížení soustavy přebytečnou elektřinu z drátů odčerpá. „Když je nadvýroba, jsme schopni odebrat patřičné množství nasmlouvané elektrické energie a přetavit ho do tepla,“ vysvětlil šéf teplárny Ško-Energo Jiří Mrkus na konferenci Share Your Energy, organizované společností Nano Energies.  

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit