Sesadí Ozempic? Do závodu o miliardové léky na hubnutí vstupuje i Roche

Další farmaceutická firma vstupuje do odvětví léků na hubnutí. Tentokrát jde ale o těžkou váhu. Alternativu k léčivým přípravkům Wegovy nebo Ozempic chce na trh dodat švýcarský gigant Roche. Chlubí se dobrými výsledky klinických testů.

Další farmaceutická firma vstupuje do odvětví léků na hubnutí. Tentokrát jde ale o těžkou váhu. Alternativu k léčivým přípravkům Wegovy nebo Ozempic chce na trh dodat švýcarský gigant Roche. Chlubí se dobrými výsledky klinických testů.

Celý článek
0

Chudí a zároveň bohatí. Turecko trápí vysoká inflace, bohatství ale roste nejrychleji na světě

Bohatství v Turecku se zvýšilo nejvíce na celém světě, uvedla prestižní švýcarská banka UBS. Háček je v tom, že to platí kvůli vysoké inflaci jen pro ty, kteří v zemi vlastní nemovitosti, protože se růst bohatství vypočítává z lokální měny.

Bohatství v Turecku se zvýšilo nejvíce na celém světě, uvedla prestižní švýcarská banka UBS. Háček je v tom, že to platí kvůli vysoké inflaci jen pro ty, kteří v zemi vlastní nemovitosti, protože se růst bohatství vypočítává z lokální měny.

Celý článek
0

Umělá inteligence zvyšuje kreativitu jedince, ale tlumí fantazii skupiny

Umělá inteligence může pomoci méně kreativním lidem tvořit originálnější díla, zároveň ale její používání tlumí kreativitu skupiny jako celku. Se závěry, které naznačují, že AI může být užitečná, ale nenabízí vlastně nic nového, přišla studie vědců z univerzity College London a Univerzity v Exteru.

Umělá inteligence může pomoci méně kreativním lidem tvořit originálnější díla, zároveň ale její používání tlumí kreativitu skupiny jako celku. Se závěry, které naznačují, že AI může být užitečná, ale nenabízí vlastně nic nového, přišla studie vědců z univerzity College London a Univerzity v Exteru.

Celý článek
0

Protrumpovský televizní komentátor Carlson asi skončil kvůli nadávkám v soukromí

Putinova televize RT byla první, kdo vyhozenému moderátorovi Fox News nabídl práci.

Protrumpovský televizní komentátor Carlson asi skončil kvůli nadávkám v soukromí
Tucker Carlson | foto Profimedia.cz

Když se v předposlední dubnový pátek objevil na obrazovkách Fox News moderátor Tucker Carlson, neměl ani ponětí, že je to naposledy. Hned po víkendu mu zavolala šéfproducentka Suzanne Scottová, že má na hodinu padáka. Na muže, který byl v USA daleko nejoblíbenější figurou televizní kabelové scény, to byl velmi neobřadný konec.

Od té doby se celý minulý týden skládala mozaika důvodů, které měly Fox News k radikálnímu rozhodnutí vést. Bylo zřejmé, že konečné slovo padlo v rodině Murdochových, většinových vlastníků televize. Komentátoři (a na to, že poslední Carlsonovu show sledovalo jen 0,75 procenta Američanů, jich bylo požehnaně) se však neshodli na tom, co bylo poslední kapkou, po níž pohár přetekl. 

Dominion, Grossbergová, nesmysly?

Byl to spor s firmou Dominion, na jehož urovnání musela Fox News vynaložit skoro 800 milionů dolarů? Carlson měl na lžích okolo hlasovacích zařízení jen dílčí podíl. Nebo snad žaloba na Fox News ze strany Carlsonovy někdejší podřízené Abby Grossbergové kvůli „vytváření nepřátelského pracovního prostředí“? Také nejspíš ne. Že Carlson hlásal snůšku nesmyslů? To byl jistě ten nejmenší problém.

Na konci minulého týdne proto převládala jiná hypotéza: že v materiálech vzniklých při sporu s Dominionem vyšly najevo Carlsonovy neuctivé soukromé výroky. Jeden z nich, „hrubou misogynistickou nadávku“, měl vyslat na adresu někdejší právničky exprezidenta Donalda Trumpa Sidney Powellové; druhou na adresu „vysoce postavené manažerky Fox News“, patrně Scottové.

Neznáme přesný výraz, jejž měl Carlson použít, ale v souvislosti s paní Powellovou i paní Scottovou si lze obtížně vybavit takový, s nímž by bylo třeba věcně nesouhlasit. Bylo by zábavné, kdyby Carlsonovi, jenž se dostal na výsluní opakováním nesmyslných lží, zlomilo profesionální vaz, že řekl o dvou dámách něco sice nezdvořilého, ale víceméně pravdivého. 

Předchůdci živoří

Kde se Carlson dál uchytí, je předmětem dohadů různého stupně divokosti. Zájem mají konzervativní – čti protrumpovské – mediální organizace, z nichž nejvlivnější je Newsmax.

Carlsonova obliba je však tak silná, že si může dovolit založit organizaci vlastní. Je ale také pravda, že jeho předchůdci, jimž Murdochovi ukázali dveře, od té doby pouze mediálně živoří – Glen Beck od roku 2011, Sarah Palinová (2013), Roger Ailes (2016) a Bill O’Reilly (2017). Ale aby se to nepletlo – první nabídka, kterou po vyhazovu ještě v pondělí dostal, přišla od ruské prokremelské televize RT (donedávna Russia Today).

Zároveň s Carlsonem dostal hodinovou výpověď i moderátor konkurenční CNN Don Lemon – i on údajně kvůli „nepřátelské atmosféře na pracovišti“.