Komentář: Jak Číňané nenašli odvahu reformovat ekonomiku
Čína se potácí v problémech a zjevně neví, jak z toho ven
Čína se potácí v problémech a zjevně neví, jak z toho ven
![](/img/article-placeholder.png)
Čína se potácí v problémech a zjevně neví, jak z toho ven
Čína se potácí v problémech a zjevně neví, jak z toho ven
Boj proti fosilním palivům nabral formu hloupých a nebezpečných akcí. Klimatičtí aktivisté se přilepují na ranveje. Kromě svého zdraví tím ohrožují i bezpečnost tisíců pasažérů v letadlech.
Boj proti fosilním palivům nabral formu hloupých a nebezpečných akcí. Klimatičtí aktivisté se přilepují na ranveje. Kromě svého zdraví tím ohrožují i bezpečnost tisíců pasažérů v letadlech.
Zisky královské firmy Crown Estate se loni zvýšily na rekordních 1,1 miliardy liber. Přispěly k tomu poplatky od majitelů offshore větrných parků. Královská rodina totiž vlastní i mořské dno v okolí Anglie, Walesu a Severního Irska.
Zisky královské firmy Crown Estate se loni zvýšily na rekordních 1,1 miliardy liber. Přispěly k tomu poplatky od majitelů offshore větrných parků. Královská rodina totiž vlastní i mořské dno v okolí Anglie, Walesu a Severního Irska.
Taxikářské aplikace stvořily sekundární byznys. Sají z něj pronajímatelé aut a lidí.
Více než dva miliony korun dostali vloni v pokutách řidiči pražských taxíků. Za čísly analýzy městské policie, kterou má týdeník Hrot k dispozici, se ale skrývá poměrně košatý příběh. Točí se kolem alternativních taxíků typu Uber nebo Bolt. Jejich provoz dostal 1. července po několika divokých letech zákonná pravidla. Jak se ale ukazuje, v oboru metastázoval úplně nový druh byznysu. Jde o najímání řidičů z východu, kteří přežívají na ubytovnách a vydělávají peníze majitelům aut, jež si pronajímají.
Zpráva pražské městské policie za loňský rok je v popsání tohoto trendu nekompromisní. Má informace o lidech, kteří na operativní leasing nebo nákupem ojetin vybudují flotilu až 150 aut. Některá nechají zaregistrovat jako taxíky a pronajmou je klasickým řidičům. Další ale pronajmou subjektům, které do aut posadí řidiče například ze zemí bývalého Sovětského svazu. „Jsou určité poznatky, že tyto osoby jsou umístěny v neidentifikovaném ubytovacím zařízení, kde buď odpočívají, nebo odsud vyjíždějí do ulic vykonávat taxislužbu za téměř otrockých podmínek,“ stojí v materiálu městské policie.
Jde podle ní o lidi, kteří jsou v Česku na turistická víza nebo mají pracovní vízum vydané v Polsku a měli by v Česku pracovat v některém výrobním podniku, například v Kolíně. „Osoba, která vozidla pronajímá, nenese za činnost těchto řidičů žádnou odpovědnost, ale plynou jí velice slušné zisky. Dále je třeba uvést, že v případě kontroly a uložení kauce tato osoba bez větších problémů kauci složí, aby mohlo vozidlo dále jezdit, ale osud řidiče je mu lhostejný, protože ho obratem nahradí jiným. Tento způsob ,podnikání‘ se bohužel již rozšířil do takových rozměrů, že jej bude jen velice obtížné účinně postihovat,“ pokračuje policejní zpráva.