Za 12 vteřin ukrást 25 milionů dolarů? Nové technologie ohrožují bezpečnost bank

Bankovní systémy potřebují výrazně posílit ochranu před riziky, která přinesly nové technologie, blockchain a umělá inteligence 

Bankovní systémy potřebují výrazně posílit ochranu před riziky, která přinesly nové technologie, blockchain a umělá inteligence 

Celý článek
0

Fúzní elektrárny už nejsou sci-fi, Evropa je může mít do třiceti let

Řízenou termojadernou fúzí se věda zabývá už od konce druhé světové války a za tu dobu výzkum hodně pokročil. V současnosti už probíhá výzkum na desítkách experimentálních reaktorů po celém světě včetně tokamaku v Česku. „Pokud vše půjde dobře, mohli bychom se první skutečné fúzní elektrárny dočkat kolem roku 2050,“ říká Radomír Pánek, ředitel Ústavu fyziky plazmatu AV ČR.

Řízenou termojadernou fúzí se věda zabývá už od konce druhé světové války a za tu dobu výzkum hodně pokročil. V současnosti už probíhá výzkum na desítkách experimentálních reaktorů po celém světě včetně tokamaku v Česku. „Pokud vše půjde dobře, mohli bychom se první skutečné fúzní elektrárny dočkat kolem roku 2050,“ říká Radomír Pánek, ředitel Ústavu fyziky plazmatu AV ČR.

Celý článek
0

Z čeho se hroutí boháči? Většina lidí to nechápe

Vlastnit miliardy, a přesto být nešťastný? To je pro mnoho obyčejných lidí nepředstavitelné. Jak ale prozrazují psychoterapeuti bohatých elit, i miliardáři se hroutí. Nejvíce je přitom trápí izolace, jež přichází ruku v ruce s velkým jměním.

Vlastnit miliardy, a přesto být nešťastný? To je pro mnoho obyčejných lidí nepředstavitelné. Jak ale prozrazují psychoterapeuti bohatých elit, i miliardáři se hroutí. Nejvíce je přitom trápí izolace, jež přichází ruku v ruce s velkým jměním.

Celý článek
0

Nenávist je strašně unavující

Galerii ani divadelní představení nemá smyl přenášet do online prostoru, říká kurátor a herec Pavel Lagner.

Nenávist je strašně unavující
Pavel Lagner | Tomáš Novák týdeník HROT

Pavel Lagner je přes den kurátorem Galerie Václava Špály, kterou už deset let provozuje společnost PPF ART a po prázdninách podepsala smlouvu s Prahou 1 na pronájem na dalších pět let. Po večerech hraje s divadelním spolkem Kašpar. Na obou místech byl jedním z prvních, koho lockdown postihl. Nejhorší je prý ta nejistota. „A teď nevím, jak se s tím mám naučit žít a přitom zároveň neumřít hlady, strachy, nevymiškovat se úplně, neztratit sociální vazby,“ říká tak trochu „multifunkční“ umělec, který nově plánuje dát v galerii prostor i mladším autorům a chce režírovat svou druhou divadelní hru. Ta první byla o odpuštění, druhá má být o soucitu.   

Před třemi týdny znovu zavřeli galerie. Jak jste to vnímal?

Po jaře je to depresivní, protože jsem si myslel, že se to nikdy nezopakuje. Minulý týden jsme měli mít vernisáž, kterou nemůžeme zrealizovat. Výstavy máme naplánované do roku 2022. Netuším, jestli je mám přesouvat, nebo to celé hrnout před sebou… Nejistota je na tom to nejhorší. Kdyby se řeklo „stop stav do X a od X všechno jede“, tak se podle toho dokážu zařídit. 

Řada lidí přemýšlí, jak přenést práci do online prostoru. Je možné tam přenést i galerii?

Neumím si to představit. My jsme to zkoušeli v divadle, ale i tam jsme přešli na streamy úplně jiných formátů než představení. Stejně jako streamovat mši z kostela je nesmysl. Buďto tam jste, nebo tam nejste. Já si nedovedu představit, že na divadelní představení koukám 2,5 hodiny na internetu. Ani nám to nefungovalo.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit