OpenAI chce od investorů vybrat pět miliard dolarů při valuaci 150 miliard

Incestní vztah mezi lídrem výzkumu umělé inteligence a jeho strategickými investory může firmu do budoucna poškodit.

Incestní vztah mezi lídrem výzkumu umělé inteligence a jeho strategickými investory může firmu do budoucna poškodit.

Celý článek
0

Čína bude testovat flotilu elektromobilů ke stabilizaci elektrické sítě

Největší asijská ekonomika chce vyzkoušet, jak může velké množství elektromobilů přispět ke stabilizaci elektrifikační soustavy během špičky.

Největší asijská ekonomika chce vyzkoušet, jak může velké množství elektromobilů přispět ke stabilizaci elektrifikační soustavy během špičky.

Celý článek
0

Námořní výzva století: Jak firma s nejsilnějším jeřábem světa zachránila potopený Kursk ze dna moře

Vyzvednutí ponorky Kursk, která se v roce 2000 potopila v Barentsově moři, bylo jedním z nejkomplexnějších námořních záchranných projektů v historii. Nizozemská společnost Mammoet vedla operaci, která čelila silným technickým i bezpečnostním výzvám. Díky kombinaci inovativní technologie a pečlivého plánování se projekt stal milníkem námořního inženýrství.

Vyzvednutí ponorky Kursk, která se v roce 2000 potopila v Barentsově moři, bylo jedním z nejkomplexnějších námořních záchranných projektů v historii. Nizozemská společnost Mammoet vedla operaci, která čelila silným technickým i bezpečnostním výzvám. Díky kombinaci inovativní technologie a pečlivého plánování se projekt stal milníkem námořního inženýrství.

Celý článek
0

Letouny Boeing 737 MAX 9 se vrátí na oblohu, firma je už ale dál nesmí vyrábět

Po incidentu s upadlými dveřmi z počátku ledna „uzemnil“ americký Federální úřad pro letectví všechny Boeingy 737 MAX 9. Nyní budou moci zase létat, ovšem firma nesmí kvůli „nepřijatelným“ problémům s kvalitou vyrábět žádné další letouny řady MAX.

Letouny Boeing 737 MAX 9 se vrátí na oblohu, firma je už ale dál nesmí vyrábět
Boeing 737 MAX 9 | Shutterstock.com

Letadla Boeing 737 MAX 9, která kvůli incidentu ze začátku ledna nemohla létat, se brzy vrátí do provozu. Americký Federální úřad pro letectví (FAA) totiž stanovil podmínky kontroly, kterou musí 171 nyní odstavených strojů projít. Inspekce každého letadla by měla trvat několik hodin. Do provozu se zřejmě vrátí už koncem týdne. Zároveň však FAA Boeingu sdělil, že nepovolí žádné rozšíření výroby letounů MAX, a to včetně modelu 737 MAX 9.

Společnost Boeing se začátkem ledna dostala na titulní stránky novin, když jednomu z jejích strojů 737 MAX 9 ve službách amerických aerolinek Alaska Airlines za letu odpadla část trupu. Letadlo se zhruba po 20 minutách z výšky 4900 metrů bezpečně vrátilo na letiště a nikomu ze 174 cestujících a šesti členů posádky se nic nestalo.

Incident však přiměl FAA, aby ponechal na zemi všechny stroje 737 MAX 9. Letecké společnosti Alaska Airlines a United Airlines kvůli tomu musely zrušit tisíce letů. Podle agentury Reuters plánují, že letadla do provozu vrátí v pátek, respektive v neděli.

Inspekce, kterou nyní všechny stroje musí projít, počítá například s kontrolou konkrétních šroubů, vodících kolejnic či desítek dalších komponent.

FAA firmu Boeing ve středu také informoval o tom, že nepovolí žádné rozšíření výroby letounů MAX, včetně modelu 737 MAX 9. Problémy s kvalitou označil za nepřijatelné.