Kravský hnůj se v Indii stává zásadním energetickým zdrojem. Má nahradit zemní plyn

Sběr kravského hnoje se stává zajímavou energetickou variantou pro Indii, která v počtu obyvatel už předstihla Čínu. Výroba bioplynu má snížit závislost na dovozu zemního plynu.

Sběr kravského hnoje se stává zajímavou energetickou variantou pro Indii, která v počtu obyvatel už předstihla Čínu. Výroba bioplynu má snížit závislost na dovozu zemního plynu.

Celý článek
0

Komentář: Spoříme, spoříme, ale k čemu nám to je?

Když už Česko hledá cestu, kudy a jak se dostat z pasti pomalého růstu, nevyhnutelně se přitom musí podívat na to, jak nechávají české domácnosti svoje peníze pracovat.

Když už Česko hledá cestu, kudy a jak se dostat z pasti pomalého růstu, nevyhnutelně se přitom musí podívat na to, jak nechávají české domácnosti svoje peníze pracovat.

Celý článek
0

Akcionáři firmy Shell opět odmítli klimatickou rezoluci aktivistických investorů

Na valné hromadě energetického giganta Shell akcionáři již počtvrté za sebou odmítli přijmout rezoluci požadovanou skupinou aktivistických investorů. Předložený návrh vyzýval společnost k urychlenému odklonu od fosilních paliv a přísnějším emisním cílům v souladu s Pařížskou dohodou o klimatu.

Na valné hromadě energetického giganta Shell akcionáři již počtvrté za sebou odmítli přijmout rezoluci požadovanou skupinou aktivistických investorů. Předložený návrh vyzýval společnost k urychlenému odklonu od fosilních paliv a přísnějším emisním cílům v souladu s Pařížskou dohodou o klimatu.

Celý článek
0

Letiště za všechny prachy

Berlín s mnohaletým zpožděním zprovoznil své skandály opředené letiště. Útrapy předraženého projektu však ještě nekončí

Letiště za všechny prachy
Engelbert Lütke Daldrup dokázal to, na čem mnozí před ním ztroskotali. Dokončením stavby však starosti šéfa letiště BER zdaleka nekončí. | Profimedia.cz

S vtipy na nedokončené berlínské letiště je to stejné jako s bonmoty Miloše Zemana. Zpočátku se jim mnozí smáli, neustálým opakováním však začaly být otravné. Stejně jako prezidentskému humoru ovšem ani „BER-Jokes“ není navzdory zprovoznění o předminulém víkendu ještě definitivně konec.

Na novém aeroportu, známém pod zkratkou BER, po 24 letech od začátku plánování, 14 letech stavby a devíti letech po původním termínu zprovoznění přistály přitom v sobotu první dva stroje Lufthansy a EasyJetu, a odstartoval tak regulérní provoz. Na průšvihy při stavbě by se časem zapomnělo, pokud by letiště bezproblémově sloužilo, jako tomu je třeba u pražského tunelu Blanka.

Prohlášení při slavnostním otevření však dávají tušit, že tomu tak nebude. Podle šéfa Lufthansy Carstena Spohra z Berlína žádný klíčový dopravní uzel nebude a šéf letiště Engelbert Lütke Daldrup se nechal slyšet, že minulá sobota nebyl kdovíjaký historický den. To jsou od muže, který dokončil úkol, na kterém mnozí před ním pohořeli, dost neobvyklá slova.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit