TikTok vydělává jako nikdy. Jeho osud je přesto nejistý

Společnost ByteDance stojící za sociální sítí TikTok si vloni výrazně polepšila, příjmy jí narostly o šedesát procent. Nejistota ohledně budoucnosti aplikace v USA však příliš nepřeje dalšímu rozvoji.

Společnost ByteDance stojící za sociální sítí TikTok si vloni výrazně polepšila, příjmy jí narostly o šedesát procent. Nejistota ohledně budoucnosti aplikace v USA však příliš nepřeje dalšímu rozvoji.

Celý článek
0

Proti klikacím závodům. Bezrealitky upřednostní ověřené uživatele, sází i na příhozy

Podle Martina Ponzera, šéfa Bezrealitky.cz, se na prohlídky bytů či domů většinou dostanou lidé, kteří nejrychleji zareagují na nájemní inzerát. Chce tak dát šanci spíše lidem, jež si portál prověří. Ale i těm, kteří příhozem trochu zvýší nájemné.

Podle Martina Ponzera, šéfa Bezrealitky.cz, se na prohlídky bytů či domů většinou dostanou lidé, kteří nejrychleji zareagují na nájemní inzerát. Chce tak dát šanci spíše lidem, jež si portál prověří. Ale i těm, kteří příhozem trochu zvýší nájemné.

Celý článek
0

Můj život s Karmou. Stoletá firma zůstala v Česku, o expanzi teď ale raději nepřemýšlí

Karma si zakládá na tom, že je českou firmou. A ani po ruské invazi na Ukrajinu a v době zdražování plynu nakonec nemusela přesunout výrobu do zahraničí či začít propouštět. „Pro šikovné lidi je v Karmě místo vždycky,“ říká teď marketingová ředitelka firmy Kateřina Kubištová.

Karma si zakládá na tom, že je českou firmou. A ani po ruské invazi na Ukrajinu a v době zdražování plynu nakonec nemusela přesunout výrobu do zahraničí či začít propouštět. „Pro šikovné lidi je v Karmě místo vždycky,“ říká teď marketingová ředitelka firmy Kateřina Kubištová.

Celý článek
0

Jaká krize? Loni vycestoval rekordní počet turistů

Do zahraničí vyrazilo loni s ERV Evropskou pojišťovnou, která spolupracuje s osmi z deseti největších cestovních kanceláří, rekordních 1,35 milionu klientů, což bylo v porovnání s předcovidovým rokem 2019 o 22 procent více.

Jaká krize? Loni vycestoval rekordní počet turistů
ilustrační foto | Shutterstock.com

Celkem pojišťovna pojistila 1,5 milionu zákazníků a její obrat překonal 1,3 miliardy korun. „V loňském roce jsme naplno zúročili vývoj nových produktů, se kterými jsme jako první na trhu přišli už během pandemie covidu-19. Potvrdilo se nám, že lidé v posledních letech více dbají na kvalitu cestovního pojištění a že naše specializace a know-how v této oblasti mají pro klienty svoji hodnotu,“ řekl Libor Dvořák, předseda představenstva ERV Evropské pojišťovny. 

Počet 1,35 milionu turistů, kteří se v uplynulém roce pojistili při cestě do zahraničí právě u ERV Evropské pojišťovny, je nejvyšší v celé třicetileté historii pojišťovny. Firma loni posílila spolupráci s cestovními kancelářemi. „Celkově spolupracujeme s přibližně 330 cestovními kancelářemi,“ uvedl Štěpán Landík, člen představenstva ERV Evropské pojišťovny.

Firemní pojištění ERV Evropské pojišťovny loni využilo více než 1,7 tisíce společností včetně lídrů ve svých oborech, jako jsou Continental, Samsung, Siemens, Skanska, O2, T-Mobile či Zoo Praha. Nově Evropská pojišťovna pojišťuje zahraniční cesty pracovníků Českého rozhlasu nebo skautské organizace Junák. 

„Nadále jsme jako hlavní pojistitel poskytovali naše služby v zahraničí pracovníkům ministerstva zahraničních věcí a jejich rodinným příslušníkům. Podařilo se nám také prohloubit spolupráci s řadou českých univerzit v pojištění jejich studentů a pracovníků,“ řekl Štěpán Landík.

S ohledem na rekordně vysoký počet pojištěných osob dosáhla společnost také historicky nejvyššího obratu ve výši 1,3 miliardy korun. Kvůli rostoucím cenám lékařské péče a dopravy ale také vzrostla meziročně o dvě procenta průměrná výše škody, která nyní odpovídá částce čtrnáct tisíc korun. Oproti roku 2019 jde zhruba o třetinový nárůst. 

Současně se zvýšila i frekvence hlášených škod, v porovnání s rokem 2019 o více než pětinu. Dvě třetiny počtu všech škod tvořily takzvané léčebné výlohy, což je stejný poměr jako v roce 2021.