Obrana Ukrajiny před Ruskem se bude platit zmrazenými ruskými penězi, schválila EU

Podle plánu G7 bude celá půjčka ve výši 50 miliard dolarů splacena ze zisků z ruských státních aktiv zmrazených na Západě v reakci na moskevskou invazi na Ukrajinu.

Podle plánu G7 bude celá půjčka ve výši 50 miliard dolarů splacena ze zisků z ruských státních aktiv zmrazených na Západě v reakci na moskevskou invazi na Ukrajinu.

Celý článek
0

Lukačovič už má jasno. Seznam na burzu nepošle, byl by to „nejblbější nápad jeho života“

Majitel Seznamu Ivo Lukačovič hovořil o tom, proč opustil myšlenku na IPO firmy a co byl naopak nejlepší nápad jeho života.

Majitel Seznamu Ivo Lukačovič hovořil o tom, proč opustil myšlenku na IPO firmy a co byl naopak nejlepší nápad jeho života.

Celý článek
0

„Na dýško zapomeň.“ Mladí odmítají dávat spropitné, číšníci z toho šílí

Mladí lidé narušují zavedené zvyklosti ohledně spropitného v restauracích a řetězcích rychlého občerstvení. Průzkum ukázal, že pokud nejsou spokojeni se službou, zaplatí pouze částku podle jídelního lístku. Příjmy obsluhy jsou však často závislé na „dýšku“, a ta tak propadá beznaději.

Mladí lidé narušují zavedené zvyklosti ohledně spropitného v restauracích a řetězcích rychlého občerstvení. Průzkum ukázal, že pokud nejsou spokojeni se službou, zaplatí pouze částku podle jídelního lístku. Příjmy obsluhy jsou však často závislé na „dýšku“, a ta tak propadá beznaději.

Celý článek
0

Budvar uvařil hořkou desítku, hořká dvanáctka je i v lahvích

Plné, ale pijáka hned nepoloží. Takové pivo podle Budějovického Budvaru na trhu chybí. Tuto mezeru má zaplnit nová desítka Redix.

Budvar uvařil hořkou desítku, hořká dvanáctka je i v lahvích
Produkce pivovaru Budvar | Tomáš Novák / HROT

Ještě nedávno poměrně konzervativní státní pivovar se v posledních letech utrhl z inovačního řetězu. Značka Budvar, která se vyznačovala spíše „sladšími“ pivy, po loňském úspěchu hořkého ležáku 33 uvádí na trh i nové hořké výčepní pivo.

Pivo s názvem Redix se objeví v hospodách a restauracích už postupně už v těchto dnech. „Je to desítka, která má chuť, ale není zabiják. Stát bude spíše jako dvanáctka a nebude pro lidi, kteří si dávají desítku, protože je levnější, ale proto, že má méně alkoholu a můžete potom ještě dělat další věci,“ popsal myšlenku ředitel národního podniku Petr Dvořák.

Podle něj v Česku tradiční dělení na desítku a dvanáctku už ztratilo smysl. Část spotřebitelů žádá piva plné chuti, ovšem s nižším obsahem alkoholu a právě na takové Budvar cílí.

Budvar zároveň reaguje na loňský úspěch s „třiatřicítkou“. Čepované verze se prodalo mnohonásobně více, než pivovar očekával. Pivo, které má konkurovat tuzemské pivní jedničce Pilsner Urquell, je od letoška k dostání i v lahvích.

Chválu si pivovar zasloužil i za projekt Sedm společných, kdy sládci Budvaru uvařili pivo společně se sládky sedmi malých pivovarů. Přes sedmdesát procent z celkové produkce, která činí 1,68 milionu hektolitrů, však stále tvoří vlajková loď Budweiser Budvar Original.