Navrhuje barvy pro Mazdu, inspiruje se i v módě. Našim autům svědčí kontrast, říká Alena Gersonde

Estetické i praktické aspekty barevného designu řeší ve své práci Alena Gersonde. Vývoj barev trvá klidně několik let, přičemž je potřeba „mířit“ tak, aby i v budoucnu byly neustále trendy, žádané a svěží.

Estetické i praktické aspekty barevného designu řeší ve své práci Alena Gersonde. Vývoj barev trvá klidně několik let, přičemž je potřeba „mířit“ tak, aby i v budoucnu byly neustále trendy, žádané a svěží.

Celý článek
0

Saúdové varují před propadem ropy na 50 dolarů za barel. Bolelo by to Rusko nebo Irák

Saúdská Arábie varuje členy OPEC+, kteří nebudou dodržovat těžební kvóty, že cena ropy spadne na úroveň padesáti dolarů za barel. Hrozba směřuje hlavně k Iráku, Rusku a Kazachstánu.

Saúdská Arábie varuje členy OPEC+, kteří nebudou dodržovat těžební kvóty, že cena ropy spadne na úroveň padesáti dolarů za barel. Hrozba směřuje hlavně k Iráku, Rusku a Kazachstánu.

Celý článek
0

Online schránka důvěry: Startup FaceUp řeší na školách šikanu, ve firmách bossing. Teď nabírá 70 milionů

Ondřeje Fryce, který vybudoval internetový obchod Mall a díky jeho prodeji patří mezi nejbohatší Čechy, zaujal FaceUp svou „pozoruhodnou globální jízdou“.

Ondřeje Fryce, který vybudoval internetový obchod Mall a díky jeho prodeji patří mezi nejbohatší Čechy, zaujal FaceUp svou „pozoruhodnou globální jízdou“.

Celý článek
0

Po pandemii přijdou pokuty

Evropským automobilkám se nedaří snižovat emise. Pokud Brusel necouvne, hrozí jim už letos pokuty v řádu miliard eur.

Po pandemii přijdou pokuty
ilustrační foto | Shutterstock.com

Epidemie čínské chřipky zavřela na několik týdnů evropské automobilky. Výroba i prodeje nových vozů se od března propadaly o desítky procent. I podle nejoptimističtějších odhadů se letos poptávka po nových autech sníží oproti loňsku o čtvrtinu. 

Poněkud ve stínu těchto alarmujících zpráv ale zůstává jiný doutnající problém, kterému budou už tak oslabené automobilky letos čelit – emisní limity a pokuty hrozící za jejich nesplnění. Nejde přitom o maličkost, ale o sankce v řádu miliard eur. Připravit se na pokuty musí každý výrobce osobních aut, který u 95 procent letos prodaných vozů nedosáhne průměrných emisí 95 gramů CO2 na kilometr. Bude to mimořádně těžký, ne-li nesplnitelný úkol.

V loňském roce podle dat Evropské agentury pro životní prostředí dosahovaly průměrné emise 122 gramů na vůz a kilometr. Aby se vyhnuli pokutám, museli by výrobci do konce roku snížit emise u aut prodaných do EU v průměru o 15 procent na jeden vůz. V případě české Škody Auto nebo Hyundai by podle analýzy České spořitelny musel být pokles dokonce o 16,9, respektive o 17,4 procenta. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit