Komentář: Co nám říká Draghiho zpráva? Bez větší federalizace se EU nezmátoří

Ekonomické zaostávání EU není primárně způsobeno eurokraty, ale tím, že EU není ani federace jako USA, ani jednotná jako komunistická Čína. I Česko by čistě racionálně mělo mít zájem spíš na větším rozpočtu a větší federalizaci. Otázka je, zda to evropské národní státy pochopí. 

Ekonomické zaostávání EU není primárně způsobeno eurokraty, ale tím, že EU není ani federace jako USA, ani jednotná jako komunistická Čína. I Česko by čistě racionálně mělo mít zájem spíš na větším rozpočtu a větší federalizaci. Otázka je, zda to evropské národní státy pochopí. 

Celý článek
0

Peníze zase vyhrály. OpenAI se mění z bohulibé neziskovky na bezskrupulózní korporaci

Zakladatel a šéf společnosti OpenAI Sam Altman porušil všechny sliby, s nimiž začal umělou inteligenci propagovat.

Zakladatel a šéf společnosti OpenAI Sam Altman porušil všechny sliby, s nimiž začal umělou inteligenci propagovat.

Celý článek
0

Evropa nezvládá využít zelenou energii. Ceny elektřiny stále častěji padají do záporu

Rychlá expanze obnovitelných zdrojů znamená pro evropský trh s elektřinou nečekaný problém. Ceny elektřiny totiž až příliš často padají do negativního pásma, protože o přebytky elektřiny není zájem.

Rychlá expanze obnovitelných zdrojů znamená pro evropský trh s elektřinou nečekaný problém. Ceny elektřiny totiž až příliš často padají do negativního pásma, protože o přebytky elektřiny není zájem.

Celý článek
0

Nová éra e-commerce: Čínské e-shopy vyzývají americké titány

Rostoucí popularita čínských online obchodů Temu a Shein začíná znepokojovat největší hráče na americkém e-commerce trhu. Platformy, známé svými extrémně nízkými cenami, rychle získávají podíl na trhu a mohou ovlivnit hospodářské výsledky zavedených společností jako Amazon, Meta a eBay.

Nová éra e-commerce: Čínské e-shopy vyzývají americké titány

Temu a Shein zaznamenaly v USA prudký růst díky agresivním marketingovým kampaním a nabídce levného zboží z Číny. Zákazníky lákají na produkty jako boty za 3 dolary nebo chytré hodinky za 15 dolarů. Jejich úspěch je částečně přisuzován využívání tzv. de minimis výjimky, která umožňuje dovoz zásilek do hodnoty 800 dolarů bez cla.

Vývoj na trhu vyvolává obavy u tradičních e-commerce firem. David Zapolsky z Amazonu, pro CNBC označil tento trend za "znepokojivý" a vyzval k jeho bližšímu přezkoumání regulátory. Amazon plánuje otevřít vlastní diskontní obchod zaměřený na neznačkové zboží pod 20 dolarů.

Investoři budou pozorně sledovat nadcházející finanční výsledky technologických gigantů. Od Amazonu se očekává 11% nárůst tržeb na 148,6 miliard dolarů, zatímco u Mety se očekává zpomalení reklamních výdajů od čínských inzerentů.

Analytici však upozorňují, že Temu a Shein mají stále "dlouhou cestu" k získání významného tržního podílu. Amazon zůstává dominantním hráčem s očekávaným 40% podílem na americkém e-commerce trhu. Klíčovou výhodou etablovaných firem zůstává rychlost doručení - zatímco u Temu a Shein trvá doručení až několik týdnů, Amazon se snaží zkrátit dodací lhůty pod 24 hodin.