Politici v EU nechápou, že Green Deal vše výrazně prodraží, varují firmy

Zdánlivě nesouvisející zprávy, které přicházejí z různých zemí EU, ukazují na to, že evropští politici nejsou připraveni přiznat obyvatelům ani firmám, že s nástupem Green Dealu bude vše dražší.

Zdánlivě nesouvisející zprávy, které přicházejí z různých zemí EU, ukazují na to, že evropští politici nejsou připraveni přiznat obyvatelům ani firmám, že s nástupem Green Dealu bude vše dražší.

Celý článek
0

Jak italský bankéř vyzval na souboj německé politiky – a má velkou šanci uspět

Šéf UniCredit Andrea Orcel chce německou Commerzbank. Tamní politici mu ji nechtějí prodat. Konečné slovo bude patřit Evropské centrální bance.

Šéf UniCredit Andrea Orcel chce německou Commerzbank. Tamní politici mu ji nechtějí prodat. Konečné slovo bude patřit Evropské centrální bance.

Celý článek
0

To už jste přehnali. Ryanair kvůli vysokým poplatkům úplně odchází ze tří německých letišť

Irské nízkonákladové aerolinky Ryanair omezí nebo úplně zruší některé své linky v Německu. Nelíbí se jim, že německá letiště mají příliš vysoké poplatky.

Irské nízkonákladové aerolinky Ryanair omezí nebo úplně zruší některé své linky v Německu. Nelíbí se jim, že německá letiště mají příliš vysoké poplatky.

Celý článek
0

Krizi navzdory. Eurowag Martina Vohánky zažil rekordní rok

Miliardář a filantrop Martin Vohánka, většinový majitel technologicko-logistické skupiny Eurowag, může být i po extrémně obtížném roce spokojen. Jeho společnost vykázala rekordní zisk.

Krizi navzdory. Eurowag Martina Vohánky zažil rekordní rok
Martin Vohánka | Tomáš Novák týdeník HROT

Dodavatel systémů pro kamionovou dopravu loni poprvé vydělal přes 50 milionů eur, tedy přes 1,3 miliardy korun. Jde o provozní zisk před úroky a odpisy (EBITDA). Společnost tím dosáhla na nejlepší čísla ve své historii. Nejde zatím o auditovaná čísla, ale o odhad samotného Vohánky. „Rostli jsme o 25 procent ročně i v letech 2008 a 2009, tedy v období finanční krize. Takže s krizemi si umíme poradit,“ říká Vohánka v souvislosti s dopady koronavirové pandemie.

I na jeho byznysu se samozřejmě covid negativně projevil. „Největší pokles jsme viděli kolem Velikonoc, ale následně to začalo opět stoupat. V té době se Evropa rozdělila na dva pelotony. Na Německo a celou střední a východní Evropu, která pro Němce dělá, a na blok tvořený Francií, Španělskem a Itálií, kde byl propad velmi výrazný, až o 60 procent,“ popisuje muž, který je znám také svými filantropickými aktivitami – finančně stojí například za Nadací BLÍŽKSOBĚ a Nadačním fondem nezávislé žurnalistiky.

I přes tento výpadek Vohánka očekává loňský růst kolem 16 až 18 procent. „Nebýt covidu, rostli bychom znatelně víc,“ dodává rodák z Mostu. Vohánka začal podnikat po střední škole, v roce 1995 založil společnost W.A.G., ze které se později vyvinula společnost W.A.G payment solutions, která nabízí palivové karty pro kamiony. 

Dnes skupina dodává ve 26 evropských zemích integrovaná technologická řešení pro logistické společnosti, která se týkají všeho od paliva přes mýto až po telematiku. V roce 2019 měla obrat přes dvě miliardy eur a zisk EBITDA dosáhl 46 milionů eur. 

Rozhovor s Martinem Vohánkou o byznysu, politice i Green Dealu čtěte v aktuálním vydání týdeníku Hrot.