Obří státní injekce do čínské ekonomiky není ani obří, ani správně zacílená

Nová opatření mají restartovat hospodářství Číny. Podle expertů se jim to nepodaří – a pekingští komunisté si za to mohou sami. 

Nová opatření mají restartovat hospodářství Číny. Podle expertů se jim to nepodaří – a pekingští komunisté si za to mohou sami. 

Celý článek
0

Hrotcast: Česko chce vypínat uhlí, aniž by mělo náhradu. Budeme elektrárny dotovat?

Budou se zase zvyšovat daně? Měli by bohatí platit více? A proč se plánuje odstavení uhelných elektráren, když Česko nemá jak elektřinu z nich nahradit jinak než dovozem? Nebo má smysl ztrátové elektrárny dotovat? To vše řeší v aktuálním Hrotcastu Pavel Štrunc a Markéta Malá.

Budou se zase zvyšovat daně? Měli by bohatí platit více? A proč se plánuje odstavení uhelných elektráren, když Česko nemá jak elektřinu z nich nahradit jinak než dovozem? Nebo má smysl ztrátové elektrárny dotovat? To vše řeší v aktuálním Hrotcastu Pavel Štrunc a Markéta Malá.

Celý článek
0

Cla na čínská auta podporují Francouzi, Italové i Poláci. Měla by projít

Zavedení dovozních cel na čínské elektromobily se značně přiblížilo. Zástupci Francie, Itálie, Polska a Řecka už deklarovali, že jsou pro omezení čínské produkce.

Zavedení dovozních cel na čínské elektromobily se značně přiblížilo. Zástupci Francie, Itálie, Polska a Řecka už deklarovali, že jsou pro omezení čínské produkce.

Celý článek
0

Chaos na chodnících? Londýn se potýká s invazí elektrokol

Londýn zažívá nebývalý růst v používání sdílených elektrických kol, známých jako e-bike. Tento trend, který začal jako turistická atrakce, se rychle stal součástí každodenního života místních obyvatel, zejména pro krátké cesty na začátku a konci pracovního dne. Podle charity CoMoUK bylo v březnu 2024 v ulicích Londýna 37 694 pronajatých elektrokol, což představuje značný nárůst oproti 27 694 v předchozím roce. Společnosti jako Lime a Forest zaznamenávají výrazný nárůst využití, přičemž Lime reportuje 91% nárůst jízd během dopravní špičky a Forest dosáhl v srpnu milníku více než 1 milionu jízd měsíčně.

Chaos na chodnících? Londýn se potýká s invazí elektrokol
Chaos na chodnících? Londýn se potýká s invazí elektrokol | www.chatgpt.com - vytvořeno pomocí nástroje Dall-E 2

Elektrokola byla původně zaměřena na turisty, ale nyní se stávají oblíbeným dopravním prostředkem i pro místní obyvatele. Průzkum společnosti Opinium pro Lime ukázal, že téměř polovina Londýňanů ve věku 18 až 34 let využívá sdílená elektrokola minimálně jednou týdně. Posun v uživatelské základně odráží rostoucí integraci elektrokol do každodenního života Londýňanů.

S rostoucí popularitou však přicházejí i problémy. Zástupci místních úřadů, včetně městské části Westminster, vyjadřují frustraci nad několika aspekty. Především jde o překračování dohodnutých limitů pro počet kol v určitých oblastech, nevhodné parkování kol, které blokují chodníky a veřejné prostory, a problém „hacknutých“ kol, které jsou používány bez placení. Problémy vyvolávají potřebu lepší regulace a správy sdílených elektrokol v městském prostředí.

V reakci na tyto problémy zvažuje Transport for London (TfL) zavedení celolondýnské regulace pro harmonizaci pravidel napříč městskými částmi. Zároveň plánuje rozšířit svůj vlastní program sdílených kol Santander o 2 000 elektrických kol, což naznačuje snahu o vyváženější přístup k poskytování služeb sdílených kol. Provozovatelé jako Lime a Forest zdůrazňují svou ochotu spolupracovat s místními úřady, ale varují před příliš přísnými omezeními, která by mohla snížit využívání aktivní dopravy ve městě.