Politici v EU nechápou, že Green Deal vše výrazně prodraží, varují firmy

Zdánlivě nesouvisející zprávy, které přicházejí z různých zemí EU, ukazují na to, že evropští politici nejsou připraveni přiznat obyvatelům ani firmám, že s nástupem Green Dealu bude vše dražší.

Zdánlivě nesouvisející zprávy, které přicházejí z různých zemí EU, ukazují na to, že evropští politici nejsou připraveni přiznat obyvatelům ani firmám, že s nástupem Green Dealu bude vše dražší.

Celý článek
0

Jak italský bankéř vyzval na souboj německé politiky – a má velkou šanci uspět

Šéf UniCredit Andrea Orcel chce německou Commerzbank. Tamní politici mu ji nechtějí prodat. Konečné slovo bude patřit Evropské centrální bance.

Šéf UniCredit Andrea Orcel chce německou Commerzbank. Tamní politici mu ji nechtějí prodat. Konečné slovo bude patřit Evropské centrální bance.

Celý článek
0

To už jste přehnali. Ryanair kvůli vysokým poplatkům úplně odchází ze tří německých letišť

Irské nízkonákladové aerolinky Ryanair omezí nebo úplně zruší některé své linky v Německu. Nelíbí se jim, že německá letiště mají příliš vysoké poplatky.

Irské nízkonákladové aerolinky Ryanair omezí nebo úplně zruší některé své linky v Německu. Nelíbí se jim, že německá letiště mají příliš vysoké poplatky.

Celý článek
0

BMW snižuje očekávání pro rok 2024 kvůli problémům s brzdami

BMW, jeden z předních německých výrobců luxusních vozů, snížil svůj výhled zisku pro rok 2024. Hlavním důvodem jsou potíže s brzdovými systémy od dodavatele Continental a také klesající poptávka na čínském trhu. Tyto skutečnosti měly okamžitý vliv na akciové trhy.

BMW snižuje očekávání pro rok 2024 kvůli problémům s brzdami
BMW snižuje očekávání pro rok 2024 kvůli problémům s brzdami | www.shutterstock.com

Automobilka očekává, že její marže EBIT (zisk před úroky a zdaněním) se v roce 2024 bude pohybovat mezi 6 % a 7 %, což je výrazně méně než původní odhad 8 % až 10 %. BMW také revidovalo své předpovědi týkající se dodávek vozů, kde nyní očekává mírný pokles namísto původně předpokládaného růstu.

Problémy s brzdovými systémy zasáhly více než 1,5 milionu vozů. Z toho 1,2 milionu vozů již bylo dodáno zákazníkům a lze je kontrolovat na dálku pomocí softwaru. Zbylých 320 000 vozů zatím nelze zákazníkům předat. BMW odhaduje, že v důsledku této situace bude muset ve třetím čtvrtletí vyčlenit na záruky stovky milionů eur, což odpovídá přibližně 5,5 miliardy korun.

Continental uvedl, že problém se týká jen "malého podílu" vyrobených brzdových komponentů a že již vytvořil rezervy ve výši desítek milionů eur na krytí záručních nákladů, tedy přibližně 275 milionů korun.

Negativní zprávy měly okamžitý dopad na akcie. Akcie BMW klesly o 11,7 %, což je téměř největší jednodenní propad za poslední čtyři a půl roku. Akcie Continentalu také oslabily o 10 %. Tento vývoj se projevil i na německém akciovém indexu DAX.

Analytici z Citi upozornili, že kvůli vysoké závislosti BMW na čínském trhu a zhoršující se situaci v této zemi, je obtížné vidět pro automobilku pozitivní výhled v blízké budoucnosti.

Tato situace zdůrazňuje současné výzvy, kterým čelí celý automobilový průmysl, včetně problémů s dodavatelským řetězcem a nestability na klíčových trzích.